2022 Mazda CX-60 Modeli Şarj Edilebilir Hibrit Motoruyla Geldi!

Sektörde fark yatarak rakiplerinin önüne geçmek isteyen Japon üretici Mazda, yeni modeli CX-60 ile bunu başarma konusunda önemli adımlar atıyor. Elektrikli araca direkt olarak geçiş yapmak istemeyen, bu sürece geçişte tercih edilen hibrit motora önem veren marka bu konuda en önemli adımını atmayı başardı.

Yayınlanma:
Güncelleme:
2022 Mazda CX-60 Modeli Şarj Edilebilir Hibrit Motoruyla Geldi!

Sektörde fark yatarak rakiplerinin önüne geçmek isteyen Japon üretici Mazda, yeni modeli CX-60 ile bunu başarma konusunda önemli adımlar atıyor. Elektrikli araca direkt olarak geçiş yapmak istemeyen, bu sürece geçişte tercih edilen hibrit motora önem veren marka bu konuda en önemli adımını atmayı başardı.

Maxda CX-60 markanın ilk şarj edilebilir hibrit modeli olma özelliği ile dikkat çekiyor. Bu araç firma tarafından hibrit başta olmak üzere, dize ve benzinli motor seçenekleriyle ile birlikte Avrupa’da satışa çıkacağı biliniyor. Bu sayede firmanın daha büyük bir kitleye aynı anda erişme imkanını sağlamayı amaçladığı da aktarıldı.

Mazda’nın en Güçlü Modeli CX-60 Olacak

Mazda CX-60 modelini Avrupa pazarına 3 farklı motor seçeneğiyle getirmeyi planlıyor. Sıralı altı silindir mimarisine sahip olan motorun yanında hibrit motoru ile dikkat çekiyor. Bunun için özel olarak üretilen SkyActiv-G motor teknolojisi öne çıkıyor. Bu motorun özel bir şekilde hazırlandığı ve özel eklemeler ile farklı bir yapı kazanılmasının sağlandığı görülüyor.

Hibrit motor 130 bg güce kadar çıkabiliyor. 17,8 kWh’lik bir elektrik bataryasına sahip olacak aracın bataryasının doldurma süresi yaklaşık 4 saat olarak açıklanıyor. Diğer motorla birlikte aracın toplam 325 beygir güç ve 500 Nm Tork ile hareket edeceği görülüyor.

Aracın maksimum hız sınırının 200 km/s olacağı, bunun yanında 0-100 değerine 5,8 saniye de çıkacağı biliniyor. WLTP standartlarında aracın 1,5 litrelik tüketim değerine sahip olması dikkat çekiyor.

2022-mazda-cx-60-8-660x371-1.jpg

Mazda CX-60 üçüncü motor olarak 3,3 litrelik bir dizel motor seçeneğinde sunulacağı biliniyor. Araçların hepsinde 8 kademeden oluşan otomatik şanzıman özelliği bulunuyor. 570 litrelik bagaj hacmine sahip olan araç büyüklük ve uzunluğuyla da dikkat çekiyor.

Standart olarak sunulan özellikleri arasında 360 derece görüş kamerası, çapraz trafik uyarısı, yokuş kalkış desteği, otonom acil frenleme, kör nokta uyarısı gibi birçok detay bulunuyor. Avrupa piyasasında bu yıl çıkması beklenen aracın Avrupa’da 47 bin ile 53 bin Euro arasında satılması planlıyor. Ülkemiz piyasasına girip girmeyeceği şuan için bilinmiyor.

Keşfet